Khamis, Mac 12, 2009

AHA... BRO MIE, CIK JA DAH JAWAP TAG EK...

AHA... BRO MIE, CIK JA DAH JAWAP TAG EK...
1. tunjukkan gambar muka depan buku yg awak baca baru kejap td sblum ngadap pc (guna pc cam pun bleh)
2. citer ar skit pasal buku tu!
3. Anda minat atau tpaksa baca buku tu?
4. cabar sekurang2nya 4 org jawab tag anda!
5. letakkan link diorg kat blog anda! tu jerk.....sonang kan?


INILAH BUKU YANG BARU JE CIK JA HABIS BACA

Selepas hantar anak tuisyen, cik ja singgah kat Kedai Angsini.... terjumpa komik kegemaran Cik Ja dan anak-anak...
Kalau dah membaca tu, memang tak ingat dunia... asyik sangat, dok gelak sorang-sorang... ingatkan masa kecik2 je suka baca buku kartun... rupanya dah 'tua' pun masih camtu gak... kuang... kuang.. kuang...

Cakap kat cik abang, konon belikan buku tu untuk anak, masih lagi dalam kereta, cik ja yang akan belek terlebih dahulu... he he he

Cik ja pasti yang pertama akan terus mengadap buku ni...baca mesti sampai khatam plak tu... baru past kat anak... kekadang kongsi baca sama-sama

Ceritanya tentang si Kucing bernama Doremon yang menjadi kawan baik kepada budak bernama Nobita...

Yang bestnya Si Doremon ada poket di perut yang boleh keluarkan berbagai alat untuk menolong Nobita melawan budak nakal bernama Giant dan Sunyu... Si Nobita ni selalu kena buli jer...

Alat tu juga Nobita guna untuk mengelakkan dirinya dari Mamanya yang garang... asyik suruh belajar.... buat kerja sekolah.... dan kerja-kerja di rumah....( sebenarnya Si Nobita ni memang malas belajar... selalu dapat markah "000")

Nobita ni juga suka menunjuk-nunjuk, alat yang dipinjam pasti akan ditujukkan kepada gadis comel yang diminatinya bernama Sitsuka. Kononnya nak tunjuk hebatlah....

Doremon ni banyak 'magic"....dia ada pintu ajaib, buka je pintu mereka bolehlah ketempat-tempat yang mereka ingin pergi...

Doremon juga ada kipas yang boleh mereka pasang di kepala dan terbang.... seronok....

Tapi kesian Doremon ni... Nobita selalu je menyalahgunakan alat yang pinjamkan... sehingga timbul berbagai masalah lain...

Doremon selalu menjadi susah kerana Nobita... selalu terpaksa bantu Nobita bila alat dah rosak... Budak Nobita degil dan tak reti-reti serik...tak nak dengar arahan dan nasihat....

Cik Ja masa kecik selalu berangan nak cari kucing macam doremon... boleh minta macam-macam... dan boleh buat apa sajer... tapi Cik Ja tak nak degil macam Nobita.. tak nak susahkan Doremon yang baik tu...

Bacalah... seronok tau... baca komik ni...!!!

1 ulasan:

  1. mana task no.4 n 5?......huhu...thanks, tak wajib pun!

    BalasPadam

HARI JADI GURU BESAR

2009 DALAM KENANGAN

DIKIR BARAT SKSD

SAJAK MERDEKA LOGHAT TERENGGANU

ORANG BERBUDI KITA BERBAHASA

MULIANYA SEORANG IBU

HATI ADALAH CERMINAN DIRI

SURAT SEORANG IBU

BUDI BAHASA AMALAN KITA